Kezelési módszerek

Masszázs

A lazító masszázs fájdalomcsillapító és izomtónus csökkentő hatású, valamint kellemes ellazulást biztosít a kutya számára. Az erősítő masszázs technikák ezzel szemben izomtónus növelő és idegpálya ingerlő hatással rendelkeznek, amit a különböző eredetű idegsérüléseknél, petyhüdt bénulásnál, reflex kieséseknél tudunk felhasználni a normális beidegződés helyreállásának elősegítésére, és az izomatrófia kialakulásának késleltetésére. Letapadások megszüntetésére is van megfelelő masszázsfogás, amit a műtéti sebek utókezeléséhez tudunk használni. Megszüntetésük jobb közérzetet és jobb mozgásképességet biztosítanak.

Thermo/Cryo terápia

A meleg és a hideg hő terápiás hatásainak kihasználása.

Manuál terápia

Különböző technikával (lazítás, felszabadítás, nyomás, húzás, forgatás stb.) végzett beavatkozásokat takarja. Hatására az ízületek visszakerülnek eredeti helyzetükbe, ami az ízület körüli izmok, inak, szalagok feszülését és a rájuk nehezedő nyomást csökkenti. Mindez a fájdalom csökkenését és a mozgás javulását eredményezi.

Gyógytorna

(Passzív/Aktív/Stabilizáló gyakorlatok/ Nyújtás)

Célja a mozgásszervek épségének megőrzése, működésének helyreállítása; segíti a gerinc és az ízületek mozgását, erősíti az izmokat, megvédi a sorvadástól, zsugorodástól. Fekvő, járásképtelen állat esetében olyan gyakorlatokat végzünk, amelyekkel az izomsorvadást, izomzsugorodást, ízületi beszűkülést meg lehet akadályozni. Ha az állat megerősödik, a gyakorlatokat már aktív módon is képes végezni. Ismertek még az ún .stabilizáló gyakorlatok, ahol aktív izommozgást hozunk létre, az ízületek mozgása nélkül.

Légzés terápia

A légzőszervekben felszaporodott váladék eltávolítására, és a szabadabb légzés elősegítésére jó.

Nyirokér masszázs

Ödéma, vagy más néven vizenyő csökkentésére.

Elektroterápia

Az elektromos áram hatásai közül a fájdalomcsillapítást, az idegingerlést és az izomösszehúzó hatást tudjuk jól felhasználni az ortopédiai és neurológiai esetek fizioterápiás kezelésénél. Legelterjedtebben a TENS készülékeket használják, egyszerű kezelhetőségük, és alacsonyabb árfekvésük miatt.

Terápiás ultrahang kezelés

Íngyulladás, izom- és ín megrövidülés kezelésekor használható.

Mágnesmező terápia

Alacsony frekvenciájú mágneses erőtér használata, sokféle betegségben segítheti elő a felgyógyulást. Pl. törések, artrózisok, neurológiai problémák, elhúzódó sebgyógyulás, endoprotézis kilazulás, porckorongsérv utókezelés, traumák utáni állapotok.

Hidroterápia

Állatoknál a vízben jártatás, ill. az úsztatás terjedt el. Izomerő növelésére használható, és a járás újratanításánál (pl. bénulás után) is segítségünkre lehet ez a módszer. Nagy testtömegű kutyák esetén kifejezetten hasznos.
(Jelenleg még nem elérhető.)

kutyafizio.hu © 2012 Minden jog fenntartva!
Az oldalon található adatok és képek kizárólag az oldal üzemeltetőjének írásbeli engedélyével használható fel.